Spór o przepustowość Lotniska Chopina

Spór o przepustowość Lotniska Chopina Teza o wyczerpanej przepustowości Lotniska Chopina jest jednym z silniejszych argumentów używanych przez zwolenników budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Z kolei przeciwnicy powstania nowego lotniska w Baranowie są przekonani, że stołeczne Okęcie uda się zmodernizować, co umożliwi obsługiwanie nawet 30 mln pasażerów rocznie, czyli o 11,5 mln więcej niż w 2023...
08/02/2024 12:42   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2024-02-19 22:09   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Analityk,
zobacz ile jest już teraz odrzuconych wniosków w raporcie ACL. 23%, a tylko 61% slotów przyznane w godzinach o jakie wnioskowała linia lotnicza: co też może uniemożliwiać zbudowanie odpowiednich rotacji.
Jeszcze gorzej z wnioskami gdy patrzeć tylko na nowe, np. LOT otrzymał tylko połowę.
Więc te 25mln to mogłoby być już w 2025r gdyby nie problem z dostępnością slotów.

Pomysł, że jakas linia chętnie sprzeda sloty też jest ryzykowny, bo na razie chętnych nie widać.
Poza tym skutek takiej sytuacji jest tez taki, że bilety lotnicze są droższe.
Nawet gdyby Okęcie mogło jeszcze sobie radzić przez 10 lat (choć jak widać już teraz jest źle) to i tak trzeba zacząć budować nowe lotnisko TERAZ.
analityk 2024-02-18 21:39   
analityk - Profil analityk
Na lotniskach, na których brak slotów zaczyna się handel tymi slotami. Część linii może się wycofać, odsprzedając swoje sloty. Trzeba rozbudować Modlin i zachęcić low costy żeby się tam wyniosły niskimi opłatami w Modlinie i wysokimi na Okęciu.
I nagle około 5 mln pasażerów zniknie z Okęcia. A rozbudowa do 25 mln umożliwi funkcjonowanie lotniska jeszcze długie lata.
krzysiekl 2024-02-09 10:26   
krzysiekl - Profil krzysiekl
tadzix, dokładnie.
Okęcie wymaga prac "ratunkowych" tak bym to nazwał żeby sobie poradzić do czasu otwarcia CPK. Nie mogą to być duże, drogie prace gdyż docelowo lotnisko i tak będzie do zamknięcia (ew. znacznego zmniejszenia) a podczas prac modernizacyjnych przepustowość lotniska SPADA.
To nie jest tak, że obecnie Okęcie jeszcze jest wystarczająco duże. Już teraz są problemy: mnóstwo nie przyznanych slotów, także Cargo. Problemy z dodaniem lotów w godzinach szczytu (a dla np. LOT to kluczowe gdy chce myśleć o rozwoju skomunikowań co jest kluczowe aby przetrwał), nie mówiąc o ograniczeniach w nocy. Limit środowiskowy na Okęciu też jest wyczerpywany, a zmiana ograniczeń środowiskowych nie jest trywialna.
rar123 2024-02-08 16:25   
rar123 - Profil rar123
Właśnie jedno nie wyklucza drugiego. Lotnisko Chopina powinno być rozbudowane dawno temu. CPK powinno, a nawet MUSI powstać , ale do tego czasu trzeba zastosować tymczasowe rozwiązanie, jakim jest właśnie rozbudowa Okęcia. Z Radomia, które teoretycznie jest lotniskiem zapasowym nikt nie chce, przynajmniej na razie, latać. Patrząc na obecne tempo prac przy CPK oraz biorąc pod uwagę audyt, nowe lotnisko nie zostanie otwarte przed 2030 rokiem, a do tego momentu ruch na Okęciu wzrośnie o minimum 30%. Zbudujmy wreszcie to CPK, ale poważnie zastanówmy się, co do tego czasu zrobić, by Lotnisko Chopina się całkowicie nie zapchało.
Tadzix 2024-02-08 13:21   
Tadzix - Profil Tadzix
"naciąganymi argumentami zwolenników budowy CPK"
Naciągane to są pomysły duoportu i bezsensownej rozbudowy Okęcia... Portal branżowy...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy