jjemiolo
2023-12-07 17:13
@solokhumbu: zgadza sie - nadal nie wiemy czy cokolwiek sie dziej w sprawie tych dwoch "drimkow". Jednak nie slysze ze obecnie LOT drze koty z Boeingiem. Moze jest szansa na korzystne rozwiazanie? Takze, racja co do czarter-mixow z RDO, ale pozostaje faktem ze sa dostepne nie tylko dla klientow biur podrozy.
solokhumbu
2023-12-07 13:06
Tak chyba nie do końca pracuje - 2 drimki nieodebrane. W 2021 LO odmówił wykupu kilku MAXów wprost od producenta (bodaj pięciu). Plus kłótnia z Boeingiem w sprawie odszkodowań za uziemienie MAXów.
Więc (przynajmniej na ten moment) chyba te dwa B787 słabo widzę nad "szoking erport".
Natomiast RDO-OHD to charter-mix, wspólnie z BP Rego-Bis. Nie wiem, jaką pulę miejsc w tym przypadku wykupił TO, ale zwykle to coś między 50 a 80%.
jjemiolo
2023-12-06 19:01
@solokhumbu: Mam nadzieje ze LO pracuje nad tym by sciagnac te dwie maszyny z pustyni. Do tej pory nie wiemy czy sie dogadal w tej sprawie z Boeingiem. Jesli tak, to wprowadzenie tych maszyn do rozkladu wymaga czasu. LH zajelo kilka miesiecy by przywrocic do lotow 744 i 380 ktore byly parkowane w Teruel. Jestem optymista bo jak widac LO ma dalsze mozliwosci rozwiniecia siatki. Poki co, w 2024 otwiera: TAS, ATH i RUH. Nowoscia w rozkladzie (nie w czarterach) jest OHD z RDO. Licze ze cos jeszcze dojdzie.
solokhumbu
2023-12-06 12:42
Na początek prośba: Kolonii, a nie Koloni. Oraz Kretę, a nie Kręte.
A przechodząc do meritum: LO ma dość maszyn, aby operować do SIN czy którąś z tras TATL. Ale... dwie maszyny stoją sobie i czekają na lepsze czasy na amerykańskiej pustyni, a trzy dalsze operując na longhaulowych czarterach. Po prosu LO nie chce nas wozić na tych trasach.