Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@b789 - np uruchamiając zimowe kierunki w ramach siatki, tak żeby również feedować Europę, tak jak robi to Lufthansa, Austrian, SAS, BA, Air France. Zakładam też, że zamknięcie Busapesztu w zasadzie uwolniło by jeden samolot - można założyć, że Korean LOT raczej wykosi na trasie do Seulu.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że hub w Budapeszcie to słuszna idea? Rownie słusznym by było otworzenie hubu w Ljubljanie czy w Santo Domingo skoro „jest rynek”.
Druga Maszyna Air Belgium bedzie wykonywac takie same uslugi dla British Airways przejmujac na zime jeden rejs z LHR do ORD zamiast BA B777.
@b787: Lufthansa zamówiła razem już 39 sztuk B787-9.
Rozszerzenie zamówienia dla 32 sztuk nastąpiło 9 maja 2022 roku wraz z zamówieniem 7 sztuk 777-8 Freighters.
Potem 2 marca 2023 roku Lufthansa zamówiła 10x A350-1000, 5x A350-900 oraz dodatkowe 7 sztuk B787-9 (zwiększając ich liczbę z 32 do 39).
Proponuję poszukać: „Lufthansa Group orders 22 latest-generation long-haul aircraft”.
Natomiast wracając do A330-900neo to akurat tutaj przy porównywalnym układzie zarówno klasy ekonomicznej premium (2-3-2) klasa biznes (układ 1-2-1) jak i ekonomiczna (układ 2-4-2) mogą dla wielu pasażerów okazać się lepsze niż w LOT-owskim B787.
Pozostaje oczywiście sprawa samej załogi (dla wielu klientów LOT-u rodzima załoga ma znaczenie), bo ekonomia lotu A330-900neo na dystansie Warszawa-Nowy Jork będzie zupełnie porównywalna do B787-9.
@maciouff LH zamówiła 32 B789. Skąd się wzięło te 7?
@styrian a widziałeś gdzieś w moim komentarzy covid i inne? Kolejna rzecz... przewoźnik ma za zadanie teraz generować przychody, czy robi to na rynku czarterów czy innym, to jest to wtórna rzecz. Czy ma podejmować ryzyko otwierania nowych połączeń, z gwarancją zysku oddaloną w czasie? Czy korzystać z klientów, którzy pukają do drzwi z kasą w kieszeni? Rozwagę odpowiedzi na te pytania pozostawiam Tobie. Hub w BUD. Sama idea była słuszna, czy przygotowanie prawidłowe? Pewnie popełniono błędy. I o tym właśnie jest ta rozmowa. Podjęto ryzyko wejścia na rynek, gdzie nie było żadnych long haul'i. Była przecież zbudowana siatka dowozowa do BUD. I co nastąpiło? Całkowity zastój branży. A jeśli uważasz, że obecna stabilna działalność przewozowa w sezonie zimowym jest błędna, to pls podziel się swoimi pomysłami.
@b789 wszystko można tłumaczyć COVIDem i innymi warunkami, bo tak jest najłatwiej. A w zasadzie, firma de facto publiczna, podejmuje decyzje lekką reką i wynajmuje samoloty na długi okres bazując planowanie na kryteriach politycznych a nie rynkowych (Budapeszt nie miał żadnych przesłanek rynkowych, na przykład). Konsekwencji jak zwykle nikt nie ponosi, a teraz się bije brawo, że LOT podbija rynek czarterów. To woła o pomstę do nieba, a nie o pochlubne opinie.
maciouff
2023-08-21 20:01
Boeing ^^ chociaż faktycznie nie jest to jeszcze oficjalne. Zwróć uwagę, że Lufa publicznie ogłaszała dostawę 7 samolotów w latach 2023-2024 a otrzymała jak dotąd 5. W każdym razie, believe me, info sprawdzone na 100%
@maciuff źródło informacji?
krzysiekl
2023-08-21 07:50
w kwestii czarterów i sezonowości zapotrzebowania na samoloty:
- czartery na dalekich trasach są przede wszystkim w sezonie zimowym
- największe zapotrzebowanie na szerokokadłubowe na trasach regularnych są w sezonie letnim, wtedy jest najwięcej połączeń do USA
więc to się częściowo uzupełnia.
Dodatkowo kiedyś trzeba wykonywać prace w samolotach np. wymianę kabiny, miejsc na nowe.
Ostatnio LOT oddał część dalekodystansowych tras czarterowych, za to pozyskał nowe.
Miała być Margerita w Wenezueli, ale jednak nie będzie. Trasę dla Rainbow wykona hiszpański przewoźnik swoim szerokokadłbowym samolotem. Za to LOT wykona czarter dla Itaki do Salwadoru w Brazylii.
Sri Lanka latał dla Rainbow, teraz dla Rainbow poleci EnterAir (współczuję podróżnym na tak długiej trasie w samolocie nie przystosowanym do tego i może nawet bez cateringu) acharter LOTu na Sri Lankę będzie dla Itaki.
maciouff
2023-08-21 00:01
Ludzie, raz na zawsze: te 2 drimy zostały dawno sprzedane przez Boeinga i będą latać dla Lufy
@volare2023, póki nie pojawi się oficjalne info, należy uznać to za plotki haha. A na poważnie, w LO skończyła się twarda polityka wymierzona w Boeinga. Nowy zarząd przychylnie patrzy na kompromis A co za tym idzie, również na odbiór 2 B789. Poczekajmy trochę na potwierdzenie info.
A tak przy okazji, linie specjalizujące się w czarterach mają swoje szerokokadłubowce z klasą premium lub biznes. Patrz Condor, Tui, Neos...
@styrian chyba nie czytałeś ze zrozumieniem. Nigdzie nie poruszyłem zamawiania floty szerokokadłubowej pod czartery w LO. Rosnący rynek przewozów wakacyjnych na dalekich trasach jest dobrze wykorzystywany przez LO jako stałe źródło dochodu. Owszem, można tę flotę wykorzystać inaczej, ale w czasie spłaty zobowiązań ważna jest stałość dochodów. Zapewne lepsze to niż wchodzenie na nowe kierunki, które dopiero po roku lub później stają się dochodowe. Zamówienia były robione pod strategię rozwoju w zupełnie innych warunkach.
@b789 bzdury piszesz. LOT “dobrał” 7x789 (+2 nieodebrane) kiedy bardzo szybko rozwijał siatkę połączeń. Potem się okazało, że Budapeszt to pomyłka, Singapur też nie zassał. Potem był COVID a potem Rosja została zamknięta. Samoloty i leasingi zostały, a siatka regularna się zakrztusiła. Stąd czartery, żeby zasypać troche zobowiązania. Nikt normalny nie zamiwia samolotów w konfiguracji „premium”, żeby robić nimi chartery.
volare2023
2023-08-20 13:45
@b789, jakie jest źródło tej informacji? Niewątpliwie odbiór tych dwóch samolotów byłby korzystny dla LOT-u i świadczyłby o normalizacji stosunków z Boeingiem, ale byłoby dobrze wiedzieć na jakiej podstawie tak stwierdzasz.
Ciekawy punkt widzenia. Kredyt zaciągasz wówczas, gdy masz pewne wpływy pokrywające zobowiązania. Umowy z biurami podróży gwarantują stałość wpływów na sezon lub dłużej.
Teoche szkoda zaciagac kredyty na samoloty ktore lataja na charterach…
@styrian za duża na co? Owszem, można otwierać nowe kierunki i ponosić pewne ryzyko z tym związane, ale w czasie gdy trzeba zebrać kasę na spłatę pożyczek, to stałość wpływów od Tour operatorów jest bezpieczna. Biuro podróży kupuje cały samolot, ponosi koszty pobytu załóg a przewoźnika nie obchodzi czy leci 100 czy 250 osób.
@air byłbyś łaskaw podać przykłady (konkretne), że do tych samych portów, gdzie lata LO, AF, KL, LH to te ostatnie mają ceny o 40% niższe???
A tak BTW... LO odbierze te 2 "zalegające" B789.
Jest dosc oczywiste, ze skoro 20-40% floty LOTu lata na charterach w zaleznosci od pory roku, to flota jest po prostu za duza